Motocykle

Powody, przez które łańcuch motocyklowy szybko się luzuje

Powody, przez które łańcuch motocyklowy szybko się luzuje

Łańcuch w motocyklu jest ważną częścią maszyny; bez niego nie byłbyś w stanie poruszać się motocyklem. Ale może być bardzo frustrujące, gdy po regularnej konserwacji łańcuch nadal nie działa prawidłowo. Wiele osób spotyka się z problemem szybko luzującego się łańcucha motocyklowego, nie wiedząc tak naprawdę dlaczego.

Powody, przez które łańcuch motocyklowy szybko się luzuje

Zużycie ogniw

Zużycie pomiędzy każdym ogniwem jest minimalne. Ale ponieważ łańcuch ma średnio sto ogniw, całe to zużycie łącznie może sprawić, że łańcuch będzie wyglądał jak rozciągnięty i prawdopodobnie zauważysz luzy w swoim nowym łańcuchu po kilkuset kilometrach. Po zakupie nowego łańcucha należy przejechać około 100 km i sprawdzić napięcie łańcucha. W razie potrzeby dokręcić.

Problem z tylną osią

Jeśli nie kupiłeś ostatnio nowego łańcucha, a zauważyłeś jego poluzowanie, to istnieje częsty winowajca (zwłaszcza w starszych motorach). Oś tylnej opony wsuwa się w dwie części w kształcie widełek, które skierowane są w stronę tylnej części wahacza. Twoja oś znajduje się w środku tych dwóch widełek.

Po każdej stronie tylnego koła znajduje się śruba; kiedy dokręcasz tę śrubę, ściąga ona tylną oponę do tyłu. W wielu przypadkach, gdy łańcuch staje się luźny, oznacza to, że oś lub śruby napinające łańcuch nie są wystarczająco dokręcone. Jest to przyczyna poluzowania łańcucha w 90% przypadków.

Problem z zębatkami

Jeśli zęby przedniej lub tylnej zębatki (lub obu) są zużyte, łańcuch również może się poluzować. Ponieważ pomiędzy ogniwami jest mniejsza powierzchnia do ich rozłożenia, łańcuch będzie sprawiał wrażenie rozciągniętego. Jest to raczej jednorazowe zdarzenie, ale zawsze warto sprawdzić zębatki, jeśli Ci się to zdarzy.

Problem z napięciem łańcucha

Każdy łańcuch potrzebuje trochę luzu. Dlatego tak ważne jest sprawdzenie napięcia łańcucha, aby upewnić się, że nie jest on zbyt napięty. Jeśli zbyt mocno napniesz łańcuch, będzie on nadal się rozciągał lub bardziej agresywnie zużywał ogniwa. Zapoznaj się z instrukcją obsługi i upewnij się, że nie napinasz zbyt mocno łańcucha, ponieważ każdy motocykl ma inne wymagania dotyczące napinania.

Niska rozciągliwość

Początkowo nowy łańcuch motocyklowy szybko się luzuje, ponieważ ma zdolność do niewielkiego rozciągania się. To nie sam metal się rozciąga, tylko ogniwa między którymi jest trochę luzu, gdy te ogniwa się obracają, zużywają się wzajemnie; są nowe i metal nie jest jeszcze bardzo zużyty. Tutaj dowiesz się, czy można wymienić łańcuch na nowy samemu: https://www.twardziele.pl/kiedy-nalezy-zmienic-lancuch-w-motocyklu-czy-mozna-zrobic-to-samemu